Velkommen som kunde hos Phonect.
Under finner du en liste vi anbefaler deg å lese gjennom før nummeret flyttes over til oss

MinPhonect

Alle som har et abonnement hos oss får tilgang til en selvbetjeningsportal og app. I MinPhonect kan du administrere eget abonnement, og egne autoriserte brukere kan administrere abonnement for hele bedriften.

For å administrere MinPhonect i webportal, klikk her 

Phonect-appen er tilgjengelig i App Store eller Google Play.

Tilgangsnivå i MinPhonect

Det finnes ulike tilgangsnivåer for å administrere abonnement i MinPhonect.

I din bedrift vil det være tildelt én administrator – hvor de andre er vanlig brukere.

 

 

MinPhonect for brukere

  • Se eget forbruk
  • Bestille ekstra datapakker
  • Endre abonnement
  • Aktivere/sperre SIM-kort
  • Se PIN og PUK-kode

MinPhonect for administrator

  • Oversikt over faktura og betalingsstatus
  • Endre abonnement på alle brukere
  • Bestille tilleggstjenester
  • Bestille nye abonnementer
  • Hente ut rapporter

 

Phonect Bedriftsnett

Appen Phonect Bedriftsnett er tilgjengelig for alle som har bedriftsnett-tjenesten hos Phonect. Phonect Bedriftsnett laster du ned kostnadsfritt via App Store eller Google Play.

I Bedriftsnett-appen kan du blant annet:

  • Sette samtaler som kommer fra bedriftsnettet over til dine kollegaer
  • Sette tilgjengelighetsstatus
  • Se samtalelogg for bedriftsnettkøer
  • Se personlig samtalelogg
  • Viderekoble ditt nummer
  • Sette hovednummer som visningsnummer for utgående samtaler fra din mobil.

 

SIM-kort

Vent med å sette inn SIM-kort i mobilen etter aktiveringstidspunktet som ble avtalt med oss. Dersom du setter inn kortet for tidlig, kan det bli nødvendig å restarte telefonen opptil flere ganger for at kortet skal bli aktivert i nettet.

SIM-kortene kan deles opp i tre størrelser. Bruk det som passer din mobile enhet. Du kan sette sammen delene igjen, dersom du skulle trenge det til en senere anledning.

Slik tar du i bruk SIM-kortet:

  1. Sett SIM-kortet i mobiltelefonen din
  2. Tast inn PIN-koden som du finner på baksiden av SIM-kortet.

Vi anbefaler at du endrer PIN-koden til 4-sifret kode som bare du kjenner til.

Hvis du taster feil PIN-kode 3 ganger, vil SIM-kortet låse seg. Du må du taste inn PUK-koden (oppført på baksiden av SIM-kortet).
Vi anbefaler at du tar vare på SIM-kortet, slik at du enkelt kan finne din personlige PUK-kode.
Mister du koden, må du ta kontakt med din forhandler eller vår kundeservice.

Kontaktene dine

På moderne mobiler følger kontaktene telefonen, og du trenger derfor ikke gjøre noe.

Hvis du derimot har kontakter på SIM-kortet, må du overføre kontaktene dine til mobilen eller egnet lagringstjeneste.

Data og MMS-innstillinger

Data- og MMS-innstillinger lastes ned automatisk så fort du har satt inn SIM-kortet. Dersom du er usikker på om de rette innstillingene er på plass, eller om du har en mobil som ikke har denne funksjonen, kan du sette opp innstillinger manuelt.

Dersom innstillingene lastes automatisk, eller de manuelle innstillingene er fullført, er mobilen nå klargjort for Data og MMS.
For å sikre at disse innstillingene fungerer som de skal, skru mobilen av og på, og test ved at du sender en MMS til deg selv.
Merk at sending og mottak av MMS er avhengig av tilgang til internett.

Innstillinger Data:
APN: telenor.smart

Innstillinger MMS:
APN: telenor
APN name: telenor.smart
MMSC: http://mmsc
MMS proxy: mms-proxy.telenor.no
MMS port: 8080
APN type: default, supl, mms
APN protocol: IPv4/IPv6
APN roaming protocol: IPv4

Mobilsvar

Det er ikke en standardtjeneste på ditt abonnement. Ønsker du mobilsvar, bestiller du det enkelt hos oss. Ta kontakt her eller på telefon: 21677000.

Mobilsvarnummeret for alle brukere er: 91509001.

BankID på mobil

BankID på mobil lagres på SIM-kortet. Bytter du SIM-kort må du aktivere BankID på nytt med bankbrikke.

I de fleste nettbanker aktiverer du dette i menyvalget avtaler/BankID. Det tar kun noen minutter å komme i gang.

Skulle du behøve hjelp med dette, må du selv ta kontakt med banken.

Faktura fra Phonect

Vi fakturerer faste avgifter to måneder på forskudd og forbruk èn måned på etterskudd.
Den første fakturaen inneholder imidlertid abonnementsavgift fra og med aktiveringstidspunkt samt tre måneder fram i tid

Brevpost: 79,- NOK

Avtalegiro: 29,- NOK

De neste fakturaene vil  kun inneholde abonnementsavgift og forbruk for én måned.
Vi har gebyr på alle fakturaer.

Alle våre priser er eks. mva

E-post: 29,- NOK

EHF: 29,- NOK

Våre vilkår

Avtale – og oppsigelsestid
Standard avtaletid er 2 år med binding, og løpende 2 måneder oppsigelsestid. Bindingen gjelder også Mobilt bedriftsnett.

Dersom kunden ikke har bindingstid, er oppsigelsestiden på inneværende + 2 måneder.

Bruddgebyr
Dersom du ønsker å bryte avtalen med Phonect, vil det påløpe et bruddgebyr på 3000 ,- eks mva pr abo.

Priser
Alle våre priser er oppgitt i eks. mva.

For å lese våre vilkår, se her.

Utkjøp
For at Phonect skal dekke utkjøp fra tidligere operatør, må det foreligge en avtaletid på 24 mnd.
Dersom du har avtalt at Phonect skal dekke utkjøp av bruddgebyr fra tidligere operatør, vennligst send fakturakopi av bruddgebyret til invoice@phonect.no. Mailen må inneholde følgende:
– Kundenummer hos Phonect
– Kundens organisasjonsnummer
– Firmanavn

Phonect dekker det beløpet som er avtalt dekket, men ikke mer enn bruddgebyrs-faktura fra tidligere operatør, på de mobilnummer som er aktivert hos Phonect.

Våre vilkår