Velkommen til Phonect kundeservice

Skriv inn ditt spørsmål.

Finner du ikke det du leter etter?

Kontakt Phonect kundeservice her eller på 21677000.

Klikk på en av kategoriene for et mer
avgrenset søk

 

  • Avtale- og oppsigelsestid

    Standard avtaletid er 2 år med binding. Ved bindingstid forplikter kunden seg til et antall fastprisabonnement i avtaletiden. Dersom Kunden ikke har bindingstid, er oppsigelsestiden på inneværende + 2 måneder. Tilleggsbestillinger påløper innenfor samme avtale - og oppsigelsestid som tilhørende abonnement.

     

  • Bruddgebyr

    For abonnement med avtaletid gjelder egne bestemmelser om oppsigelse. Ved oppsigelse av avtalen før utløp av avtaleperioden, vil kunden bli fakturert et bruddgebyr på kr 3.000,– eks. MVA. per abonnement.

    Dersom kunden er i en avtaleperiode, vil avtalen kunne avsluttes etter avtaleperioden dersom kunden har sagt opp minst 3 måneder før periodens utløp. Ved senere oppsigelse vil avtalen avsluttes 3 måneder etter utløp av den måneden oppsigelsen ble mottatt.

  • Utkjøp

    Phonect dekker kun utkjøp på fastprisabonnement. Dersom det er avtalt at Phonect dekker utkjøp, må vi tilsendes en faktura fra kundens tidligere operatør som viser brudd. Avtalt beløp vil krediteres på fakturaer fra Phonect over minimum 6 måneder, tidligst fra faktura to.

    Ved avtale om utkjøp forplikter kunden seg til å etablere minimum det avtalte antall mobilabonnement hos Phonect, med avtaletid på 2 år.

  • Vilkår

    For å lese våre vilkår, vennligst klikk her.

  • Fakturaforklaring

    Fakturaen inneholder faste avgifter som abonnementsavgift og tilleggstjenester, samt løpende forbruk (bruk som overstiger inkludert datapakke, samtaler til spesialnummer, utland og innholdstjenester).

    Faktura sendes ut månedlig i begynnelsen av måneden. Fakturaperiode er hver kalendermåned, og vi fakturerer i norske kroner med 14 dagers forfall. Alle priser er oppgitt eks. MVA.

  • Forskuddsfakturering

    Vi fakturerer faste avgifter to måneder på forskudd og forbruk én måned på etterskudd. Den første fakturaen inneholder imidlertid abonnementsavgift fra og med aktiveringstidspunkt, samt inneværende + 2 måneder fram i tid. De neste fakturaene vil derimot kun inneholde abonnementsavgift og forbruk for én måned

    Ved avslutning av kundeforholdet vil de siste månedene bli fakturert uten fastavgift.

    Informasjon vedrørende dette finner du i våre vilkår https://phonect.no/support/vilkar/, del 1, punkt 1.5.

  • Betalingsalternativ

    Vi tilbyr faktura per e-post, e-faktura, avtalegiro, EHF eller brevpost.

  • Faktura- og administrasjonsgebyr

    29,– eks. MVA. for fakturaer som sendes per e-post, e-faktura, avtalegiro og EHF.

    79,– eks. MVA. per brevpost.

    For å lese våre vilkår, vennligst klikk her.

  • Spesifisert faktura

    Dersom du ønsker spesifisert faktura, må du sende en skriftlig henvendelse fra din bedriftsmail til faktura@phonect.no.

    Gebyr for spesifisert faktura er kroner 49,– eks. MVA.

  • Fakturakopi

    Du kan logge inn på Min Phonect for å hente ut en fakturakopi kostnadsfritt.

    Dersom du ikke har tilgang til Min Phonect, kan Kundeservice hjelpe deg.

  • Endre fakturaadresse og betalingsalternativ

    For å endre fakturaadresse eller betalingsalternativ, bare send oss en e-post på faktura@phonect.no

  • Innsigelse på faktura

    Om du har innsigelse på din faktura, kan du kontakte kundeservice her. (supportskjema)

  • Sperret abonnement

    Er ditt abonnement sperret, kan det skyldes manglende betaling av faktura.

    Hvis abonnementet er sperret grunnet manglende betaling, kan du enten sende oss kvittering på innbetaling til faktura@phonect.no, eller kontakte vår kundeservice her. (supportskjema)

  • Mobilt bedriftsnett

    Phonects bedriftsnettverk er en fremtidsrettet løsning som sømløst kombinerer ulike tjenester. Teknologien er skybasert, krever ingen lokal installasjon, og sikrer at du har den beste dekningen og de beste produktene - uansett hvor du måtte være.

    Siden ingen installasjon er nødvendig, er det ingen investeringskostnader. Alle funksjoner som du er vant til fra sentralen, overføres til Business Network fra Phonect. Du får full fleksibilitet og kan sette sammen løsningen etter dine forretningsbehov.

    I tillegg har du full tilgang til mobilappen, administrasjonen og sentralbordet. Dette gir selskapet oversikt og kontroll over alle samtaler.

  • Dekning

    Phonect benytter Telenors nett i Norge. Telenor gjør ingen forskjell på egne kunder og kunder som er hos andre selskaper. Bedriften din vil dermed nyte godt av full Telenor-dekning og 4G-fart, i tillegg til basistjenester som HD-voice, bank-ID og roamingavtaler.

  • WiFi Tale

    Med WiFi Tale ringer du og sender du meldinger over trådløst nett, og dermed unngår du hakkete samtaler eller meldinger som ikke sendes.

    WiFi Tale er perfekt hvis du har dårlig taledekning hjemme:

    • Koble mobilen til det trådløse nettverket ditt
    • Du trenger ikke mobilsignal for å ringe eller sende SMS, kun tilgang til WiFi
    • Ring på vanlig måte, du trenger ingen app
    • Unngå tapte anrop og samtalebrudd
    • Få raskere oppkobling av samtaler

     

    WiFi Tale sender data over trådløst nettverk ved å sende lyd-informasjonen som datapakker. Dette betyr at på steder uten mobildekning, men med innlagt fast bredbånd, vil du kunne bruke mobilen som normalt så lenge den er tilkoblet det trådløse nettverket. Bredbåndet trenger ikke å være fra Telenor for at WiFi Tale skal virke.

    Beveger du deg bort fra det trådløse nettverket, vil mobilen automatisk koble over til 4G-nettet. Om 4G-dekning ikke er tilgjengelig, vil samtalen vi avbrutt.

    WiFi Tale koster ingenting.

  • 4G Tale

    Med 4G Tale, også kjent som VoLTE (Voice over LTE), kan man ringe uten problemer – selv på steder uten 2G- eller 3G-signaler.

    I Norge har folk flest god dekning. I enkelte områder kan noen likevel oppleve at 2G- og 3G-dekningen ikke er tilgjengelig. Dette gjelder spesielt i glassbygninger (kontorlokaler), i skogen eller i bilen. 4G er et svært robust nett med god rekkevidde, og kan nå frem til steder der 2G og 3G ikke trenger gjennom. Der det er 4G-dekning kan du ta i bruk 4G Tale.

    Med 4G Tale oppnår du følgende:

    • Lydinformasjonen sendes som datapakker
    • Bedre dekning
    • Raskere oppkoblingstid
    • Lavere batteriforbruk
    • Bedre samtalekvalitet

     

    Husk at du trenger en mobil som støtter 4G Tale. Hos Phonect er 4G Tale er aktivert som standard på alle våre abonnementer.

  • Manglende dekning

    I dag er det heldigvis sjelden man mister dekningen, men av og til skjer det av ulike grunner. Det første du bør gjøre, er å skru mobilen av og på igjen – ofte er dette alt som skal til.

    Er dekningen fortsatt borte, tenk over dette:

    • Det kan være mobilen og ikke dekningen det er noe galt med. Prøv SIM-kortet i en annen mobil og se om du fortsatt mangler dekning.
    • Innimellom skjer det nettfeil, hør med andre om de har samme problem og sjekk phonect.no for driftsmeldinger.
    • Har du bestilt nytt SIM-kort og ikke tatt det i bruk ennå? Det gamle SIM-kortet ditt kan være deaktivert.
  • Min Phonect – for brukere

    Ved å logge seg inn på Min Phonect kan man blant annet se sitt forbruk i inneværende måned, finne PUK-kode og bestille ekstra datapakker.

    Dersom bedriften din har Bedriftsnett, kan du også logge deg av og på køer, og bestemme hvilket nummer du skal bruke som visningsnummer ved utgående samtaler.

  • Min Phonect – for administratorer

    Det finnes ulike tilgangsnivåer for å administrere bedrift din i Min Phonect. Les om de ulike tilgangene, og send en e-post til mobil@phonect.no med hvilke tilganger dine ansatte trenger:

    Administrator
    Se oversikt over hvilke abonnement de ansatte har, se sammendrag av forbruk i inneværende måned, rediger avdelingstilhørighet, ferdigheter, tittel og epost, endre abonnement for dine ansatte og mye mer.

    Fakturaadministrasjon
    Se oversikt over fakturaer, med betalingsinfo, eller last ned fakturakopier.

    Køadministrasjon
    Se hvor mange som er logget inn i de forskjellige bedriftsnettkøene, logg dine kollegaer inn og ut av køer og mye mer.

    Kun personer med mobilabonnement hos oss kan få disse tilgangene i MinPhonect.
    Se brukerveiledning for bedriftsnett for mer informasjon.

  • Phonect-app

    Appen Phonect er tilgjengelig for alle som har et mobilabonnement hos Phonect. Denne kan lastes ned kostnadsfritt via App Store og Google Play. Vi anbefaler å ha på automatisk oppdatering av denne appen.

    I appen kan du:

    • ­Se oppsummert forbruk for inneværende måned
    • Bestille ekstra datapakker
    • Sette en status og laste opp bilde av deg selv
    • Få oversikt over dine kolleger med bilde, status og kontaktinformasjon

    Dersom bedriften har Bedriftsnett, kan du også:

    • Sette samtaler som kommer fra bedriftsnettet over til dine kolleger
    • Se samtalelogg for bedriftsnettkøer
    • Se personlig samtalelogg
    • Viderekoble ditt nummer
    • Sette hovednummer som visningsnummer for utgående samtaler fra din mobil

    Dersom du mangler noen av disse mulighetene i din app, kontakt kundeservice på mobil@phonect.no eller 21 67 70 00.

  • SIM-kort

    Våre SIM-kort er multi-SIM-kort og vil passe i alle typer mobiltelefoner. Sjekk alltid hva slags type kort din telefon trenger før du trykker SIM-kortet ut av plasten. Kortet kan trykkes ut i tre ulike størrelser: NormalSIM, MicroSIM og NanoSIM.

    Du kan også bestille opp til to data-SIM-kort og et tvilling-SIM-kort til ditt abonnement.
    Hvert ekstra SIM-kort koster 29,–/mnd.

    Dersom du skal bruke SIM-kort i en ruter eller et nettbrett, må dette SIM-kortet bestilles som et datakort.

    Du kan bestille nytt SIM-kort/datakort/tvillingkort ved å kontakte kundeservice på mobil@phonect.no eller 21 67 70 00.

  • PIN-kode

    PIN-koden din finner du på plastrammen rundt SIM-kortet. Vi anbefaler å sette en egen PIN-kode på telefonen fremfor å beholde den som følger med SIM-kortet. Ulike typer mobiltelefoner har ulike fremgangsmåter for å sette egen PIN-kode.

    Dersom du endrer til en annen PIN-kode enn den som fulgte SIM-kortet og senere glemmer denne nye koden, må du ha PUK-koden for å endre PIN-koden igjen. PUK-koden finner du på det store kortet du trykket SIM-kortet ut av.

    For å lage ny PIN-kode ved bruk av PUK-koden, må du først taste feil PIN-kode tre ganger. Mobilen vil da be deg taste inn PUK-koden. Etter at du har tastet inn PUK-koden, kan du lage en ny PIN-kode på fire siffer. Du bestemmer selv hva den nye PIN-koden skal være.

  • PUK-kode

    PUK-koden din finner du på plastrammen rundt SIM-kortet. Du kan også finne den ved å logge inn på Min Phonect.

    Du har ti forsøk på å taste inn PUK kode. Dersom du taster feil mer enn dette, vil SIM-kortet bli blokkert. Du må da kontakte kundeservice på mobil@phonect.no eller 21 67 70 00 for å få tilsendt et nytt SIM-kort i posten.

  • Forbruk

    Du kan se ditt forbruk for inneværende måned både i Phonect-appen og på Min Phonect.

    Dersom du bruker opp din inkluderte datamengde, vil du få et varsel på sms. Hastigheten vil samtidig reduseres til 128 kbps. Det vil si at du fortsatt kan bruke noe data, men med betydelig lavere hastighet.

  • Ekstra datapakker

    Hvis du går tom for data underveis i måneden, kan du bestille ekstra datapakker. Dette kan du gjøre i appen ved å trykke på forbruk, velge den pakkestørrelsen du ønsker, og deretter trykke bestill.

    Du kan også bestille på Min Phonect. Her trykker du først vis datapakker og deretter bestill ekstra datapakke. Du får da opp de ulike pakkestørrelsene du kan velge blant.

    Man kan også bestille dette med å sende en sms med kodeordet: DATA (ekstra datapakke) til 2401. Eksempel ved bestilling av 5 GB : DATA 5 til 2401

    1 GB 99,-
    3 GB 199,-
    5 GB 299,-
    10 GB 399,-
    15 GB 499,-
    35 GB 599,-
  • Informasjon til ny kunde
  • Innstillinger Internett/MMS

    Telefonen skal automatisk motta nye innstillinger for Internett og MMS, men om den ikke gjør det, kan man manuelt legge inn innstillingene på følgende måte:

    iPhone

    1. Sjekk at Mobildata er aktivert:

    • Gå til innstillinger
    • Velg Mobilnett
    • Sjekk at Mobildata er aktivert (grønn)

     

    2. Sjekk at MMS er aktivert:

    • Gå til Innstillinger
    • Velg Meldinger
    • Sjekk at MMS-meldinger er aktivert (grønn)

     

    3. Legg inn innstillinger for MMS og Internett:

    Gå tilbake til Innstillinger

    • Velg Mobilnett
    • Velg Mobildatanettverk
    • Under Mobildata skal APN være utfylt med telenor.smart (brukernavn og passord skal stå blanke)
    • Under MMS skal følgende være fylt ut:

      APN: telenor.smart

      MMSC: http://mmsc

      MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no:8080

      Maks MMS-størrelse: 2097152

    Android

    1. Gå til Innstillinger
    2. Under Nettverkstilkoblinger, velg Flere nettverk
    3. Velg Mobilnett
    4. Sjekk at Mobildata er haket av
    5. Legg så inn innstillinger for MMS og Internett
    6. Velg Tilgangspunktnavn
    7. Trykk på plusstegnet til venstre for menyknappen
      - Navn: Telenor
      - APN: telenor.smart
      - MMSC: http://mmsc/
      - MMS-proxy: mms-proxy.telenor.no
      - MMS-port: 8080
      - MCC: 242
      - MNC: 01
      - Godkjenningstype: PAP
      - APN-protokoll: IPv4/IPv6
    8. Lagre
    9. Marker det nye tilgangspunktnavnet for at dette skal brukes

     

     

    Windows

    For Windows Phone 8 skal innstillingene legges inn automatisk.
    For andre Windows Phones er fremgangsmåten for å legge inn de manuelle innstillingene forskjellige. Sjekk derfor brukermanualen for din telefon.

    Sjekk først at mobildata er skrudd på:

    1. Gå til Innstillinger
    2. Velg mobilnettverk + SIM-kort
    3. Sjekk at Dataforbindelse er satt til På

    Manuelle innstillinger for Internett:

    • Navn på tilgangspunkt/APN: telenor.smart

    Manuelle innstillinger for MMS:

    • Navn på tilgangspunkt for MMS/APN: telenor.smart
    • Proxy-adresse: 10.10.10.11
    • Proxy-port: 8080
    • MMSC-server: http://mmsc/

    For å kunne sende og motta MMS, må mobildata være satt opp og aktivert.
    Husk at du må ha dataroaming aktivert for å motta og sende MMS til og fra utlandet.
    Dersom telefonen fortsatt ikke virker etter å ha sjekket disse kontrollpunktene, ta kontakt med kundeservice.

  • Mobilsvar

    Mobilsvar er en tjeneste som gjør det mulig for innringer å legge igjen beskjed dersom du ikke har mulighet å besvare anropet.

    Brukere som ønsker mobilsvar må selv bestille dette hos Phonect kundesevice, mobil@phonect.no.

    Nummeret til MobilSvar er (+47)915 09 001

     

    Når du vil høre beskjedene dine, ringer du mobilsvarnummeret og nye beskjeder vil automatisk bli avspilt.

     

    Slå av MobilSvar: Tast ##002#, trykk ring/send.

    Slå på MobilSvar: Tast **61*91509001#, trykk ring/send.

    iPhone har såkalt “Visual Voicemail”, der beskjedene dine lastes opp til telefonen og kan spilles av derfra.

  • BankID

    BankID er en tjeneste man setter opp i nettbanken, og som følger SIM-kortet.

    Ved bytte av operatør må denne tjenesten slettes i nettbanken, og settes opp på nytt for å bli tilknyttet det nye SIM-kortet.

    BankID kan ikke benyttes på Tvilling-SIM-kort, Datakort eller når kunden har hemmelig nummer.

    Dersom abonnementet ditt blir terminert, og deretter reaktivert, så må BankID legges inn på nytt i nettbanken.

     

    Se mer informasjon og driftmeldinger på www.bankid.no eller i nettbanken din.

    Du kan sjekke driftmeldinger for BankID på: https://www.bankid.no/privat/

  • Viderekobling

    Viderekobling aktiverer du med en tastekommando. Det er ulike tastekommandoer for de ulike typene av viderekobling:

    Generell viderekobling

    (ved ikke svar etter 20 sek, ved ikke kontakt og ved opptatt)

    Tast “**004*<telefonnummer det skal kobles til>#”, trykk på ring/send

     

    Direkte viderekobling

    (det vil ikke ringe på din egen mobil)

    Tast “**21*<telefonnummeret det skal kobles til>#”, trykk ring/send

     

    Viderekobling ved ikke svar

    (med valgte sekunders tidsforsinkelse)

    Tast “**61*<telefonnummeret det skal kobles til>**tid i sekunder (maks 30)#”, trykk ring/send

     

    Viderekobling ved ikke kontakt (utenfor dekning e.l.)

    Tast “**62*<telefonnummeret det skal kobles til>#”, trykk ring/send

     

    Viderekobling ved opptatt

    Tast “**67*<telefonnummeret det skal kobles til>#, trykk ring/send

     

    For noen mobiler kan det være nødvendig å taste inn to stjerner foran telefonnummeret det skal viderekobles til. Eksempel: “**004**<telefonnummeret det skal kobles til>#”, trykk ring/send.

    Vi tilbyr ikke tjenester som gjør det mulig å avvise anonyme anrop eller hindre viderekobling av samtaler til mobilen.

  • Datakort

    Du kan dele datamengden i ditt mobilabonnement eller Mobilt Bredbånds-abonnement på 2 enheter. Du kan da bruke det ekstra SIM-kortet i nettbrett/Pad, PC eller ruter. Datakort har de samme egenskapene som hovedabonnementet. Du får altså samme hastighet, og har de samme prisene for bruk i Norge og utlandet. Varslingene for databruk vil komme til hoved-SIM-kortet.

     

    Pris for Datakort er 29,– eks. MVA. per mnd.

  • Tvilling-SIM

    Trenger du et ekstra SIM-kort som støtter tale, SMS og data på en annen mobiltelefon, er Tvilling-SIM noe for deg. Tvilling-SIM har de samme egenskapene som hovedabonnementet, og du kan derfor velge hvilken mobiltelefon du ønsker å besvare anrop fra.

     

    Pris for Tvilling-SIM er 29,– eks. MVA. per mnd.

    Hvis du ønsker at SMS skal sendes til tvillingkortet, kan du administrere det her: https://telenormobil.no/norm/phonect/login.do

  • Innholdstjeneste

    Innholdstjenester er en samlebetegnelse for tjenester som er bestilt og betalt via SMS.

    Innholdstjenester kan blant annet være:

    • Nummersøk
    • Betaling for annonser
    • Kjøp av musikk
    • Kjøp i brus - og godteriautomater
    • Parkering og betaling for bomringpasseringer
    • Avstemming på radio/tv
    • Banktetjenester
    • Donasjon til frivillige organisasjoner
    • Billettkjøp
    • Spill/apper kjøpt via Google Play

     

    Bestilling kan medføre abonnement på tjenesten, for eksempel I forbindelse med svar på konkurranser via SMS. Da mottar man SMS/MMS som du blir belastet for. I hver melding du mottar skal det stå informasjon om hvordan abonnementet/tjenesten stoppes.

     

     

  • Varslinger

    Prisendring - IPT/Samkom
    Varsel om prisendring gjeldende fra 01.10.2019 bedriftskunder

    Grunnet prisøkning fra våre leverandører, deriblant regulatoriske endringer og økte lisenskostnader, må vi øke våre priser på IPT og Skype. Prisene øker med følgende:

    • Skype-bruker: 100 kroner eks. mva
    • IPT opp til og med 3 kanaler: 100 kroner eks. mva
    • IPT 4 til og med 12 kanaler: 200 kroner eks. mva
    • IPT fra og med 13 kanaler: ingen økning
    • IPT: 40 kroner inkl. mva på alle privatabonnement

    Noen trafikkpriser vil blir redusert fra 01.09.19 for alle våre tjenester. Dette gjelder priser til 3-, 5-sifret og 815-nummer.

    Viktig informasjon om fasttelefoni

    Endringen gjelder fastavgifter fra og med november 2019

    Grunnet økte kostnader for linjeleie fra Telenor, er vi nødt til å øke prisene. Prisen på ditt abonnement øker med 40 kroner inkl. mva.
    Telenor har bestemt at det ikke lenger vil være mulig å utføre nybestillinger og noen endringer.
    Det innføres også begrensninger på feilretting, og enkelte kunder vil kunne oppleve at feil på linjen ikke blir rettet.

    Prisendring - trafikkpriser og fastavgifter (for tidligere Tele 2-kunder)

    Grunnet endringer og økte kostnader i markedet, vil vi endre våre trafikkpriser og fastavgifter (oppdatert pr. 06. juni 2019).

    For trafikkpriser, endrer vi følgende fra og med 01. juli 2019:

    • Litt bruk: Endre samtaler til fast fra 0,47 til 0,59.
    • Standard privat: Endre samtaler til fast fra 0,25 til 0,59.

    For fastavgifter, endrer vi følgende i august 2019:

    • Litt bruk endres med 42,5 kroner til 179,0
    • Standard endres med 25,0 kroner til 249,0
    • Fri Tale fast endres med 25,0 kroner til 269,0
    • Fri Tale fast og mobil endres med 19,0 kroner til 279,0

    Beløpene er ink. MVA.

     

  • Priser – Mobil

    Prisliste for Mobil, klikk her

  • Driftsmeldinger

    Vi har for tiden ingen kjente driftsforstyrrelser.
    For eventuelle driftsmeldinger, klikk her

Våre vilkår